Lilypie Second Birthday tickers

tiistai 13. marraskuuta 2012

Meidän päivää ja äidin unettomuutta

Mitäs me ollaan tänään tehty? Ei oikein mitään. Kerrankin ollaan vietetty ihan vaan kotipäivää tekemättä mitään! Mies oli vapaapäivällä, mutta kävi työasioissa poliisiasemalla klo 12 jälkeen ja meni sen jälkeen auttamaan serkkuaan muutossa ja siellä hänellä vierähtikin monen monta tuntia. Joten melkeinpä kahdestaan ollaan suurin osa päivästä neidin kanssa oltu. Ja huomenna mies menee töihin taas 7-21 ja torstaina koulutukseen 8-16 joten taas alkaa kotiäidin arki! Ollaan saatu nauttia perheen laatuajasta kun miehellä on ollut nyt poikkeuksellisen paljon vapaata. Hän on tehnyt niin paljon viime aikoina töitä.

Voi vitsi tuon oman murun nauruääni on kyllä niin suloinen! Nyt ne miehen kanssa istuu tuolla peilin edessä ja tuijottelee peilistä toisiaan ja itseään ja naureskelee. Peili on eteisessä ja mä oon olkkarissa ja sieltä se naurunremakka kantautuu tänne :') Ihanan kuulosta. Tulee niin onnellinen olo.
Voisin muuten joskus tehdä meidän asunnosta postauksen? Jos kehtaan... pitäisi olla niin siistiä silloin sitten kun ottaa kuvia :D Ja oon liian perfektionisti siinä asiassa.

Tänään neiti heräsi seitsemän aikaan, eli nukkui 9½ tuntia. :) Olin superväsynyt... Nykyään Nella herää sillä tavalla, että kiljahtelee ja höpöttelee mobilelle omassa sängyssään iloisena. Itse yritän aina vielä jatkaa välillä unia, mutta meteli on sen verran kovaäänistä ja iloista ettei kykene. :D R nosti taas Nellan meidän väliin ja siinä lepäiltiin. Ensin R oli hereillä Nellan kanssa ja syötti hänet, sitten minä imetin ja olin hereillä ja joskus vähän ennen kymmentä noustiin Nellan kanssa ja mies jäi vielä jatkamaan unia. Kävin suihkussa ja Nella oli sitterissä, sitten vaihdettiin päivävaatteet aamupesujen kera. Sitten taas vaihdettiin vuoroja, mies sai vähän aikaa touhuilla Neltsun kanssa ja nukuttaa hänet päikkäreille partsille kun mä vielä lepäilin(koitin nukkua, mutta ei onnistunut :D).

Syy siihen miksi olen niin väsynyt usein aamulla aikaisin, kun Neltsu herää, on se että oma unirytmini on aivan sekaisin. Unettomuus on vaivannut mua muutenkin paljon elämässä kun olen ollut ahdistunut tai masentunut, mutta nyt kun olen onnellinen niin se vaivaa minua silti?!
Menen nukkumaan joka ilta(eli yö) n. klo 00-02 aikoihin ja kun Neltsu herää 06-08 aikoihin niin ei siinä paljoa kerkeä itse nukkumaan. Vaikka kuinka yrittäisin mennä nukkumaan aikaisemmin, ei auta... En saa unen päästä kiinni millään. En tiedä miten saisin muutettua tätä rytmiä. En edes tajua, miten pärjään näin vähillä unilla kun en edes nuku päikkäreitä. Kai vielä osittain imetyshormonit auttaa. Neuvoja unettomuuden hoitoon otetaan vastaan! En uskalla syödä mitään nukahtamislääkkeitä, edes lieviä, koska kaikissa lukee ettei suositella imetyksen aikana. Ennen olen käyttänyt joskus satunnaisesti melatoniinia ja muutamaa muuta nukahtamislääkettä, mutta en varsinaisia vahvoja unilääkkeitä koskaan.

Kaikesta huolimatta jaksan oikein hyvin Nellan kanssa koko päivän. Vain aamut tuottavat vaikeuksia. Päivällä ja varsinkaan illalla en ole väsynyt. Iltaa kohden aina piristyn :/ Mutta olenkin ollut kyllä aina aamutorkku ja iltavirkku.

Palaillaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti