Lilypie Second Birthday tickers

perjantai 8. kesäkuuta 2012

Vauva-lehden raskaustesti

Moi!

Aattelin laittaa tänne vauva-lehdestä otetun raskaustestin, jonka täytin raskausviikolla 23+2 eli aikaa sitten.. :) Tää on kirjotettu vähän siihen muotoon, että lapsi voi ite lukee sen myöhemmin :)


Vauvan raskaustesti RV 23+2

Minulla on ollut uusia intohimoja ja inhokkeja.
*Alkuraskaudesta teki mieli hirveästi sipsejä ja muuta suolaista. Suklaa ja makea ei niin paljoa maistunut. Sitten tuli kahvi-inho, vaikka olenkin pitkään ollut melkoinen kahvinlipittäjä. Jo kahvin haju sai melkein oksentamaan ja sen maistaminenkin hirvitti. Himo ei ole kuitenkaan ollut valtava ja viikonloppuisin en juo kahvia ollenkaan, työpäivisin 1-2 kuppia.
Keskiraskauden aikaan jäätelö on ollut suuri mieliteko. Lakritsijäätelö, suklaajäätelö, vaniljajäätelö… Ja ah ne kastikkeet: suklaakastike, kinuskikastike… Nam!
On ollut sydäntä raastavaa ja mieltä masentavaa koettaa pysytellä erossa herkuista. Siihen kun on pitänyt pystyä raskausdiabeteksen toteamisen jälkeen. Välillä se on onnistunut todella hyvin ja välillä heikommalla menestyksellä.

Salasin raskauteni töissä mahdollisimman pitkään.
*Kun olin töissä yksityisessä päiväkodissa, kerroin raskaudesta lähes heti kun sain tietää. Minulla oli määräaikainen työsuhde, joten asian kertomisella tai kertomatta jättämisellä ei ollut oikeastaan mitään merkitystä. Pomoni halasi minua saatuaan tietää ja muutkin työkaverit olivat ihanan innoissaan. Kun vaihdoin työpaikkaa, salasin raskauttani n. kuukauden, kunnes oli pakko kertoa kasvavan mahankin takia. Tässä työpaikassa pomo ei ottanut asiaa yhtä hyvin, tokihan häntä ärsytti kun juuri oli palkannut uuden työntekijän(tosin määräaikaiseen työsuhteen, mutta silti) ja minut oli perehdytetty talon tavoille, niin joutuisi palkkaamaan kohtapuolin tilalleni jo toisen. Olin jo raskausviikolla 21, eli yli puolenvälin, kun kerroin. Muut, lukuun ottamatta pomoani, olivat työkavereistani innoissaan kyllä uutisesta
:)

Olen valokuvannut ja mittaillut mahaani.
*Olen ottanut masusta kuvia jonkin verran kännykällä, kun kamera on rikki ja nyt huollossa. Ärsyttää kun ei ole saanut otettua parempia ja parempilaatuisia kuvia! Toivottavasti se kamera kohta tulisi takaisin, niin pääsisi kuvailemaan muistoksi masukuvia
J

Olen tuntenut itseni seksipommiksi.
*Enpä oikeastaan, lähinnä on ollut turvonnut ja epäseksikäs olo. Mutta rakastan kyllä masuani, kun sinä siellä kerta asustelet! <3

Pesänrakennusviettini on herännyt.
*Olen suorastaan hurahtanut vauvanvaatteisiin! Kaikkea löytyy; bodyja, potkupokuja, sukkahousuja, uikkarit, yöpukuja, paitoja, housuja, pipoja, hattuja, hellehattu, aurinkolasit, sukkia, villasukkia, huppareita, haalareita, kenkiä, sandaalit, hanskoja, raapimahanskoja, ponnareita, pinnejä ja ties mitä! Oivoi. Isäsi mielestä hössötän liikaa… ja olen saanut kyllä ihan itsekseni ostella nyt kaikkea, kun ei kuulemma enää enempää tarvitsisi :D Valmiina meillä on sinulle myös jo vaunut, hoitopöytä, leluja, pelejä, kirjoja, cd:itä, ruokalappuja, tuttipulloja, tutti, nokkamuki, ensilusikoita, muovilautasia, helistimiä, amme jne!
:) 
Olemme juuri aikeissa alkaa tapetoimaan huonettasi muumitapetilla ja ostimme sinne hoitopöydän, taulukehyksiä ja muuta sellaista :)

Tiedämme lapsen sukupuolen.
*Kyllä, uteliaisuus vei voiton rakenneultrassa ja 80% varmuudella olet tyttö
:)

Mummot ohittavat minut suojatiellä.
*No olen aina ollut melko hidas kävelijä, mutta kai minä nyt vielä mummot päihitän. Katsotaan sitten kymmenen viikon kuluttua uudestaan…

Olen stressannut imetyksen onnistumista.
*Enpä oikeastaan. Olen lukenut aiheesta toooodella paljon ja odotan sitä kyllä ’’innolla’’, jos niin voi sanoa. Se on tärkeä osa lapsen ravinnonsaantia, äidin ja lapsen vuorovaikutusta ja lapsen turvallisuuden tunteen perustan luomista.
:)

Tiedän, miten haluan synnyttää.
*Onhan sitä tullut mietittyä ja sen ainakin tiedän, ettei minusta luomusynnyttäjää tule, paitsi jos synnytys nyt olisi jotenkin erikoisen kivuton kokemus(mihin en kyllä usko). Tänne vaan ilokaasut ja epiduraalit, kiitos! Miksi tarvitsisi kärsiä, jos on keksitty apuja synnytyksen helpottamiseksi?
Rakkaudella: Äiti, 16.04.2012

9 kommenttia:

  1. Hei, saanko kysyä missäpäin suomea asut? :) Ajattelin vaan, että jos asuttaisin suht lähekkäin, niin voitais ehkä kahvitella joskus, kun musta tuntuu että meillä voisi riittää puheenaiheita, kun me ja tytöt ollaan samanikäisiä ja me molemmat ollaan lähihoitajia ja hulluna vauvanvaatteisiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tottakai. :) Asun Espoossa! Missäs sä? :) Mun ymmärtääkseni asut kauempana..? :/ Olis kyllä tosi kiva nähdä kun tosiaan on niin paljon yhteistä. :)

      Poista
    2. Mä asun Riihimäellä eli on tässä jonkin verran matkaa välissä :/ HÖH!

      Poista
    3. Ehkä se silti onnistuis ku käydää tosi usein siellä suunnalla kun mun äiti asuu Hyvinkäällä ja meidän mökki on Haujärvellä, eli ajetaan Riihimäen ohi. :) käydään mun äidillä ja mökillä n. 2-3 kertaa kuussa. :)

      Poista
    4. Hei vähänkö kivaa! :) Mä käyn välillä Hyvinkäällä Willassa Milman kanssa ostoksilla. Meillekkin saa toki tulla kylään :)

      Poista
    5. Nytkin just lähettiin ajelee Hyvinkäältä kotiin. ;) Voitais kyllä joskus nähdä kun täällä päin ollaa. :)

      Poista
    6. Juu! :) Ilmottele vaan kun olette tulossa tännepäin.

      Poista
    7. Tehdään niin :) ja ilmota säkin jos oot joskus tulossa pääkaupunkiseudulle. :)

      Poista