Lilypie Second Birthday tickers

torstai 2. tammikuuta 2014

Joululahjat 2013

Huh, vihdoin sain kuvattua kaikki lahjat, pienennettyä ne blogia varten ja niin edelleen. :D Olipas homma! Oltiinkin kyllä eilen vasta koko perhe kotona, puolentoista viikon reissaamisen jälkeen. Uutena vuotena Nella oli hoidossa äidilläni, päätettiin R:n kanssa lähteä vähän juhlimaan kun toissa uutena vuotena olin raskaana ja viime uutena vuotena R oli töissä ja minä mökillä ja sain Nellan nukkumaan vasta viisi minuuttia ennen vuoden vaihdetta...
Äitini otti ilomielin neidin hoitoon, mutta ei ehkä olisi ottanut jos olisi tiennyt miten tuo yökyläily menisi tällä kertaa! Nella nimittäin oli pelännyt ihan hulluna raketteja ja pauketta. Ensin he olivat olleet ulkoilemassa ja silloin pelko oli alkanut ja se jatkui sitten sisällä, minne pauke kuului. Äidin oli pitänyt laittaa telkkari ja radio huutamaan ja sälekaihtimet kiinni, mutta silti Nella oli halunnut olla paljon sylissä ja ollut aika itkuinen koko illan. Oli kuulemma nukahtanut hyvin, mutta herännyt sitten puolen yön aikaan ja ollut itkuinen tunnin ja äidin oli pitänyt pitää neitiä koko ajan kädestä. Sitten oli rauhoittunut, mutta herännyt vielä kuusi kertaa yöllä kitisemään. Yön levottomuutta aiheutti varmaan stressaava ilta, kun raukka pelkäsi niin paljon raketteja. Yöllä myös pauke kuului varmaan jonkin verran sinne, missä Nella nukkui. Seuraavana päivänä vielä jotkut idiootit ampui raketteja, niin Nellan paniikki jatkui....

Eipä kyllä ihmetytä yhtään, että Nella pelkäsi raketteja. Viime uutena vuotena oli vielä niin pieni, ettei ymmärtänyt niistä, mutta nyt kun Nellalla on muutenkin pelkoja paljon ja säikähtää aina kovia ääniä, niin ei ihmekään. No, josko ensi uutena vuotena ei enää pelkäisi niin paljoa? Toivotaan. :)

Mutta nyt tosiaan niihin joululahjoihin! Tässä tulee nyt sekasin Nellan ja minun lahjoja, R:n lahjoja en sentään kuvannut. :D

Ihania keittiöleikkisettejä! Pinkki setti kummisetä R:lta eli R:n veljeltä ja oikenpuoleinen setti mummilta ja ukilta :)


Tästä puuttuu vielä ainakin paistinpannu, joka oli kuvaushetkellä kateissa :) ja sellainen puulasta.

Ihana muumiastiasto minulta Nellalle :)

Muovailuvahasetti mummilta ja ukilta. :)

R:n isän siskolta heppapehmolelu, jonka nimi on Nellan kolmas nimi ;)

Mummilta(minun äidiltä) Fisher Pricen vedettävä puhelin :) Tätä oltiinkin toivottu.
R:n mummilta eli Nellan isomummilta sukat ja Pieni eläinkirja, R:n isän siskolta tuo kissakirja

Mummilta(minun äidiltä) hauska palapeli

Minulta vasemmanpuoleinen nuppipalapeli ja vaarilta oikeanpuoleinen

Ystävältäni A:lta labyrintti, nuo päät ovat siis liikuteltavia
Isiltä Nellalle Pikku Myy- salkku
Vaarilta hauska muumiaiheinen äänikirja, Nella tykkää tästä tosi paljon!
Muumit on nyt ihan hitti Nellalle, koko ajan hokee ''mamma'' ja ''pappa'' ja ''mmmm''(eli Pikku Myy :D) ja haluaa lukea muumikirjoja, katsella muumien kuvia leluista ja vaatteista, kuunnella muumitunnaria(jota laulaakin jo söpösti ''papapaa, mammammamaaa'', katsella telkkarista/tabletista/kännykästä muumeja jne...
Nella bongaa muumihahmoja sellaisista paikoista, mistä itse en edes huomaa. Esim. jos ollaan jossain kaupoilla ja vaikka näyteikkunassa on joku hahmoista tai jos ollaan kylässä ja jollain on esillä muumimukeja jne. :D
Mummilta(minun äidiltä) Barbie- äänikirja
Sattumalta tuli kaksi samanlaista Nella-nimihammasharjaa imukuppijalalla, toinen minun äidiltä ja toinen ystävältäni A:lta
Brion junarataosia minun äidiltä, näitä myös toivottiinkin :) Menee kyllä hetki, että Nella osaa näitä vielä koota
Nellan kummitädiltä M:lta Brion palikkasetti, Nella osaakin jo hienosti koota ainakin viiden palikan tornin!
Vaarilta Brion magneettipalikkatorni
Nellan kummitädiltä ja- ja sedältä eli veljeni kihlatulta ja veljeltäni ihana muumilakanasetti ja oma lasten tyyny, kun Nellalla ei sellaista vielä ollutkaan. :)
Minun mummiltani eli äitini äidiltä eli Nellan isomummilta(:D) IHANAT nukenrattaat! Nella onkin päässyt näitä jo kokeilemaan ja työntelemään näissä nukkeaan, tykkää hurjan paljon. :) Miksiköhän tuossa muuten on ikäraja/suositus 3+ :O
Nellan isi the kalamieheltä oma vaappu Nalle Puh- kuvilla :D :D
Musiikkia! Äidiltäni.





Pikkuiselle prinsessa Nellalle hiusjuttuja; muumiharja, muumipeili, Pikku Myy- ''meikkipussukka'', ihana panta ja Minni-harja. Kaikki muut vaarilta(minun isältä) paitsi tuo Minni-harja minun äidiltä.
Panta on sopivan kokoinen ja menee varmaan pitkään :)
Minulle korvikset R:n siskolta ja Nellalle pinnejä ja ponnareita, joita olinkin toivonut kun kaikki oli melkeinpä hävinnyt, R:n äidiltä eli Nellan mummilta
R:n äidiltä minulle meikkipussukka ihanalla pitsillä, tuohon tuli myös lisäksi vanupuikkorasia
Tämä oli niiin ihana idea! Minun kummitädiltä- ja sedältä minulle ja Nellalle yhteensopivat korut! Nellalle pienempi ja minulle isompi kakun pala ;) Ja hauskat pinnit molemmille.
Nellan kummi R eli R:n veli ostaa aina perinteisesti joka lahjaksi Nellalle nomination-koruun palan, nyt on kasassa Nellan nimestä N, E ja A ja lisäksi leijonapala(horoskooppi) ja pupupala.

Minun kummitädiltä- ja sedältä Nellalle ihana tähtiyömekko ♥
Muumikuvioinen 92/98cm vetoketjullinen yöhaalari vaarilta Nellalle
Tutun itsekutomat villasukat ja lapaset, ihanan herkulliset värit!
H&M:ltä huppari Nellalle minulta
Espritin paita minulta ja Benettonin peruspitkähihaiset paidat Nellan kummitädiltä M:ltä! Vielä on vähän reilun kokoiset, mutta mieluummin niin päin kun että olisi pienet. :) Meillä on nyt noita Benettonin paitoja koossa 82cm ja on sopivia, olen tykännyt niistä kun on helppo yhdistellä eri alaosiin ja mekkoihin yms. :) Peruspaitojakin tarvii eikä aina vaan kuviollisia!
Minulta Nellalle vielä vähän reilun kokoista vaatetta
H&M:n 92cm paitoja Nelskille R:n siskolta eli Nellan tädiltä
Eräältä R:n sukulaiselta Nellalle punainen velourmekko koossa 92cm ja valkoiset perussukkikset koossa 80cm(toivottavasti menee vielä!)
Aika pitkä on tuo mekko vielä. :) Suomalaiset merkit onkin aina vähän reiluja. Toivottavasti menisi vielä ensi jouluna, kun tämä on ehkä vähän jouluinen muuten käytettäväksi?
Hauskat pörrösukat pitkällä varrella, joissa on jarrut pohjassa. :D Minulle äidiltäni. Nellan kummitäti L sai samanlaiset. :)
Äidiltäni ja isältäni minulle muumimuki :)
Pullasuti, koska tajuttiin kerran kun leivottiin ettei meillä sellaista ole ja toivoin sitä lahjaksi siksi :D Äidiltä ja isältä minulle ja R:lle
Talouspaperiteline, mitä oltiin toivottu ja samoin kaulinta ja lisäksi tuollaiset mitat. Minun äidltä ja isältä. Tuon ihanan muumikahvirasian sain R:lta, kun vihaan meidän vanhaa Ikean kahvirasiaa, joka on muovinen ja ihan kellastunut jo. :D

R:lta minulle....

...ihanat Guessin korvikset ♥♥♥
Mummilta minulle Doven setti, aina tulee tarpeeseen!
Äidiltä ja isältä minulle Lumenen meikkejä
Rähinä Alias- lautapeli :D Ollaan perinteisesti saatu joka vuosi joku lautapeli mun vanhemmilta. Pelattiin tätä jo R:n siskon ja veljen ja R:n kanssa ja oli aika hauska!
Suklaata, suklaata... apua! Vähän ähky kyllä jo joulun jälkeen ja pitäis vissiin alkaa johonkin herkkulakkoon... mutta pakkohan nää on syödä? :D Nuo neljä rasiaa on mulle ja nuo Juliat mulle ja R:lle yhteiseksi ja sitten R sai vielä pari omaa rasiaa ja pötkön Tobleronea...
Vaaka! Meidän edellinen vaaka meni rikki ja oli tosi vanha. Tää on huono kun näytti kaks kiloa heti enemmän ku menin tähän! ;)
Toivoin lahjaksi myös keittiövaakaa, koska haluan alkaa punnitsemaan vaatteet, jotka myyn netissä. Näin tiedän suoraan painon mukaan paljonko postikulut tulee olemaan ja voin laittaa ne myyntitekstiin!
S-ryhmän lahjakortti(20€) mummilta minulle, Lindexin lahjakortti(25€) veljeltäni ja L:lta minulle ja muut lahjakortit äidiltäni ja isältäni(50€/kpl)
Lisäksi vanhempani sanoivat, että saan mennä kolme kertaa hierontaan ja he maksavat, ihanaa! Mulla on selkä ja niskat ollut pitkään jo tosi jumissa.
Äidiltä ja isältä minulle
Näiden lisäksi Nella sai meiltä vaaleanpunaisen Stigan pulkan(vaikka taisi olla turha ostos kun ei sitä lunta näy...) ja sai rahaa pari kymppiä R:n tädiltä ja minä ja R saatiin n. satanen R:n mummilta.


 Siinäpä oli meidän lahjat vihdoin! Saiko joku samoja lahjoja ja mitäs tykkäsitte? :)

Tämä onkin vuoden ensimmäinen postaus, joten....
 Onnellista uutta vuotta kaikille! ♥

10 kommenttia:

  1. Tosi jännä, miten Nella on noin herkkä äänille :o Ei siis pahalla, en vaan oo koskaan kuullu keltään muulta noin kovasta herkkyydestä. No ens vuonna on jo vanhempi ja ymmärtää niin ei varmaan enään pelkää, vaan sitte ne on ihan kivoja ;)

    Oooo mä niin kuolaan täällä noita korviksia mitkä sait ;P
    Kivoja lahjoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. :/ Mä oon kyllä kuullut muistakin lapsista, jolla on noin, mutta se johtuu varmaan koska olen kysellyt ja hakenut vertaistukea. :D Ja sitten saanut kuulla muiden peloista yms.
      Toivotaan! :)

      Ne on kyllä niiin ihanat ♥!
      Niin munkin mielestä. :)

      Poista
  2. Tuli noista lelujen ikäsuosituksista mieleen, että meidän neidin saamissa Tubberwaren piirustuslevyissä oli kans muistaakseni merkintä 3+ :D Siis sellaiset tukevat muovilevyt, joista tuskin edes kovin pureskelija saa palasta irti. Mutta ehkäpä ne on laitettu siksi, että jos jotakin sattuu suositusta nuoremmalle lapselle, niin vastuu siirtyy vanhemmille, koska tuotteeseen on merkitty suositusikä ja tällöin ei ole vara valittaa :D Ei meilläkään kaikkia suosituksia ole noudatettu, koska tiedetään kyllä, miten oma lapsi lelujen kanssa käyttäytyy.

    Mutta ihania lahjoja Nella saanut :) Ja harmillista, että ilotulitukset pelotti pikkuista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no onpa outoa! Mä aattelin kans tota samaa, että varmaan siks niihin on laitettu ihan yläkanttiin ne suositukset, ettei tekijät joudu sit ottaa vastuuta. :D Lapset kun on erilaisia, voishan joku lapsi noista rattaistakin vetästä ruuvit suuhun, jos sais irti, tai kaatua kun työntää niitä, jos ei kävele vielä kunnolla tai jotain. :D En tiiä... Mutta en kyllä noita suosituksia niin kattele itekkään. :)

      Kiitos, mäkin oon tyytyväinen. :) Joo oli kyllä harmi. :/

      Poista
  3. Ihania lahjoja ootte kyllä saanu. :) Kivoja tarpeellisiä juttuja. Onneks me ei saatu kuin yks konvehtirasia. Mää en yhtään tykkää niistä konvehteista. Ainoastaan yks on sellanen mitä suostun syömään. :D Noi Juliat on mun herkkuja! Ostin niitä itelleni kaks pakettia. :P

    Harmi kyllä, kun Nella pelkäs niin kovin raketteja. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. :)
      Joo no tuli vähän liikaa noita kyllä. :D Mä kyllä tykkään noista, mutta liika on liikaa. ;)

      Joo se oli kyllä harmi. :(

      Poista
  4. Hei Mira! Täällä yksi vähän vanhempi äiti, joka halusi vaan kiittää sinua blogistasi. Mielenkiinnolla luen elämästänne, oma vauva 4 kk. Nella on suloinen ja sinä olet aivan ihana äiti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Voi kiitos tosi paljon, sait mulle niin hyvän mielen, aamun piristys! :') Ihanaa, että juttumme kiinnostavat sinua, kaikkea hyvää teille ja kiitos sanoistasi. ♥ :)

      Poista
  5. Olipas teillä paljon lahjoja! :D XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ja tuli niitä paljon ostettua muillekin! ;D

      Poista